miercuri, 23 septembrie 2009

Ziua 11, Impresii generale

Ieri nu am vizitat, nu am facut shopping, etc - a fost doar training si cina. Am fost la un restaurant cu specific ceh : mancare foarte buna, berea si ea, totul ok.

Azi e training again ... si diseara program de voie; cum dupa parerea noastra (cei trei muschetari) nu mai avem ce vizita, toate sansele sa ajungem sa "puscam 14 beri". Despre asta daca raman in forma voi mai scrie ...

M-am gandit sa va zic niste impresii generale despre Rusia/Moscova:

  • Masinile : foarte multe japoneze: Toyota, Mazda, Honda si mai ales Infinity; in principiu masini mari exceland probabil in numarul de SUV-uri. Benzina ieftina (25 ruble) . Mai sunt si Lada si Volga , ultima surprinzandu-ma placut: masina mare, veche dar care daca e intretinuta arata ca astea de acum cu un design retro. Am observat insa o obsesie generala spre negru : folii negre pe toate geamurile (mai putin parbriz, desi exista si exceptii), jante negre, bara neagra, cat mai negru tot. In .ro daca vedeam o astfel de masina mi se parea interesanta, dar aici deja e lait-motiv. De condus conduc cam ca noi: taie banda, deci de pe prima banda ajung pe a patra foarte repede, nu stau la trecerea de pietoni daca ai pasit pe ea decat daca manifesti clar intentia de a trece sau sinucide .. a testat S. si rusii nu au cedat :)
  • Orasul: nu au cosuri de gunoi ... si eu cred ca am suferit cel mai tare deoarece tot timpul aveam o tigara de aruncat. Mi-am trecut peste inhibitii si arunc in canale si alte locuri ferite cum am vazut ca fac si ei. Tot datorita lipsei cosurilor gasesti sticle de bere goale la fiecare gura de pasaj.
  • Preturi: bussiness menu (salata, supa , felul 2 si suc) cam 300 ruble, tigarile : Marlboro 42 ruble( !); Dunhill 60 ruble; metro 10 calatorii = 200 ruble, benzina 25 ruble
  • Oamenii: ca la noi, de toate tipurile cu o exceptie : nu sunt tigani. Ceea ce ne-a atras atentia e obiceiul de a bea pe strada : bea taticu, bea si mamica in timp ce imping caruciorul cu plodul care va bea si el peste cativa ani; beau la pasaje; beau looseri si beau oameni la costum si cravata, beau copii si beau oameni ce-au dat in mintea copiilor. Cel putin bere, cred ca toata lumea bea, peste tot vezi cutii de bere, sticle, etc. In rest sunt foarte grabiti, nu prea-i vezi razand ... e exact pe dos fata de occident unde din prima observi lipsa de stres (cel putin la suprafata).
  • Turism: cred ca nu au suficienti turisti si de aia vorbesc destul de putini engleza. Totusi generatiile tinere vor aduce probabil un suflu nou, pentru ca noi ne-am putut intelege aproape totdeauna cu cei tineri.
  • Politie: a lot ! la colt de strada, pe strada , in metrou, peste tot ... de obicei ne intalnim cu tot plutonul : peste 4 ... Dar nu prea-ti dau senzatia de protectie pt ca nu vb engleza si probabil nici nu-i intereseaza de tine daca ai probleme. Totusi in Moscova nu mi-a fost frica nici o clipa ca sunt furat la tot pasul asa cum mi-e in Bucuresti. Ce-i drept ne-am tinut pe strasse in principiu.
  • Cladiri: mari, vechi, decorate, inflorate, luminate. Noaptea ai sansa unor poze super. Un lucru interesant : daca o cladire de importanta intra in renovare, folia ce protejeaza santierul are desenata fatada cladirii : vezi Bolshoy in poze.
  • Lifturile: nu au 0 , au 1 si -1. S. nu a stiut sa mearga la parter :)
  • Vremea: mai rece ca in Romania, dar fara diferente majore; cel putin nu cat am stat aici.
  • Fetele: cum ne asteptam .

Noa restul nu-mi vin acum in minte , dar mai pun cand imi revin.

2 comentarii:

  1. Ultimu punct l-ai lasat in ceata....adiCA CUM adica ..."asa cum te asteptai"...ia insista putin si detaliaza...ca toata lumea e in ceata...
    PS: Si zi-ne de balet :)

    RăspundețiȘtergere